Hemmaträning och nys om god mat man får äta sig mätt på.

Dagens Träning:

Stående Militärpress

11*30kg
9*30kg
6*30kg
5*30kg
4*30kg

Stångrodd
13*30kg
12*30kg
10*30kg
10*30kg
9*30kg

Bicepcurls med rak stång
9*30kg
8*30kg
7*30kg
8*30kg
6*30kg

Underarmcurls med hantel
12*7,5kg
12*7,5kg
10*7,5kg
10*7,5kg

Det blev hemmaträning för hela slanten då min kamrat bor i nacka ibland, men det är inte fy skam det heller då jag äger en skivstång med en hel del vikter. Jag tänkte träna mage men det är inte lönt med tanke på träningsvärken efter gårdagens marklyft. En del promenerande blev det också.

Dagens käk:

Frukost:
2st quornfileér
1 fullkornsmacka
1 glas mjölk

Lunch:
Tonfisksallad
2 knäckemackor

Middag:
Morsans GI Tacopaj och en god sallad med vinegrette.


Lusläste även hennes GI bok och fastnade för en lista på matvaror varav jag valde ut de med lägst GI värde och gjorde en inköpslista
Avocado
Citron
Ost, all jävla sorts ost
Fisk
Grädde/Gräddfil
Hasselnötter
Filmjölk
Grönsaker
Hummus
Rostade jordnötter
Svamp
Kesella
Keso
Linfrön
Morötter
Purjolök
Ägg
Torkade solrösfrön och torkade sojabönor
Röda linser
Mjölk
Mörk choklad
Quorn och sojaprodukter

Detta är vad jag ska leva på i en månad är det tänkt, exprimentera lite och se resultat. Såg även att en pizza är dubbelt så bra i GI synpunkt än vad en portion makaroner är, speciellt om man tar en pizza med extra ost.
Hoppas man bara inte blir bullshittad och går upp som fan, för när man tänker på allt fett man ska smälla i sig blir man misstänksam.
Just ja, vin och ren sprit kan jag dricka hur mycket som helst av med denna metod. Jippie!

Nya tag imorgon då!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha! Vin, mörk choklad och pizza med extra ost låter inte som en jobbig diet direkt :)

2010-01-19 @ 21:20:45
Postat av: Kristella

Fett förbränner fett ;)

Haha, jag följer din blogg med spänning.

2010-01-21 @ 23:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0